Tuesday, August 21, 2007

about kawan Audition...

Ramai juga yang mesej saya bertanya mengenai lagu ciptaan saya, Lumpur (lagu caras). rata rata nak tahu cerita disebalik lagu itu. semua bertanya siapa kah orangnya yang telah mencaras saya itu... nak cerita takut nanti buka pekung orang, tak cerita, nanti geram terpendam... ok saya akan ceritakan tapi nanti dulu, banyak benda lain saya nak cerita terlebih dulu...
.
Dapat panggilan dari kawan Audition 04 saya si
Shanor minggu lepas. masih ingat Shanor? semasa musim pertama Audition 04, Shanor telah di war warkan oleh pihak penganjur bahawa dia memenangi hadiah utama contract menghasilkan album sebuah syarikat muzik gergasi. Tapi keshian sebab sampai hari ini senyap sahaja. paling baru ialah kes saman mengenai hadiah yang ditawarkan tersebut. tapi reason sebenar Shanor hubungi saya adalah kerna ingin mendapatkan nombor pencipta lagu terkenal seperti Ajai dan lain lain... pagi tadi pula dia mesej lagi menanyakan CD lagu ciptaan Hazami yang pernah Hazami berikan semasa beliau mengajar kami dulu...hmmm shanor, nak buat album ke?
.
Masih ingat dengan
Amar? Pemenang yang lagi sorang tu? kesian kat dia, sepatutnya dah jadi hero filem muzikal tapi filem nya entah kemana??? lepas kembali dari Holland mengacarakan rancangan kuiz SMS untuk TV1 dan jadi pengantti saya buat sementara dalam Sitcom keluarga Adam tv2 ,terus hilang. Kali terakhir saya jumpa dia di damansara Uptown. Dia kata dia dah tawar hati dengan dunia seni.
.
Si
Tria pula Alhamdulillah, sekarang makin hangat dengan lagu TIKA dari filem Waris Jari Hantu. walaupun masih mahu bergiat dalam bidang seni, Tria sekarang juga senang dengan anak lelaki pertamanya di rumah. Saya kurang pasti mana silapnya nasib Tria ini, terus terang saya katakan suara dia POWER, kalau anda ada dengar Album kumpulan wanita SHE dari indonesia , suara penyanyi utamanya memang sebijik Tria. kelas suara itu. tapi... semua tak jadi. dulu menang kontrak KRU hanya sempat rakam satu lagu, menang Audition, duit hadiah nak dibuatkan album, terkandas tengah jalan , kena tipu khabarnya. sabar saja lah Tria. Tuhan Maha Kaya. Insyaalah kita ada, cuma masa kita belum sampai.
.
Y
ang lain lain pula masing masing membawa haluan sendiri, kali terakhir Zilah bergiat ialah dalam sitcom tv2, Keluarga Adam bersama saya. sekarang sibuk dengan anak sulung bernama Tuah. Shanel sekarang menyanyi di Shook Starhill Bukit bintang. classy spot.si Eirul pula masih setia berkerja dengan ArticulateTV, kerja kerja belakang tabir je. Trez pula senyap sekarang selepas habis Gangstarz dan Deiba pula sudah lama kembali ke Penang khabarnya sudah bertudung sekarang. baguslah begitu. Jimmy pula saya kurang pasti, ada juga terserempak kengkadang tapi sememang dari dalam Audition saya kurang rapat dengan Jimmy. Selalu juga saya nampak jimmy menyanyi latar untuk Hazami. Dan yang paling kami semua rindu ialah Misz. Kali terakhir saya berjumpa Misz ialah pada akhir 2004, ketika itu saya menyanyi di sebuah majlis yang dianjurkan oleh sebuah Kolej di Cheras. Kami menyanyi bersama. Rindu kat Misz. dimana kau sekarang...
.
Diawal posting ini, saya kata nak cerita perihal lagu caras tapi sampai sini, saya masih cerita perihal kengkawan Audition lain yang tak berkaitan dengan lagu Lumpur (lagu Caras), tak berkaitan langsung or is it??? jeng jeng jeng... walau bagaimanapun inilah dia perihal kawan kawan lama yang saya rindu... panjang sangat cerita bebudak Audition ni sampai tak sempat nak cerita perihal disebalik lagu Lumpur (lagu caras) tu... hmm lain kali jelah, i promise...oklah... sebagai bonus ini
gambar zeqhty semasa zaman rambut cendawan. huhuhu

1 comment:

Naz said...

hi chedd,

the last i heard abt jimmy is that he's in langkawi, singing at a hotel there. but that was sometime last year. didnt hear from him since then.

i dunno if u remember me, but i'm the one who emailed u asking abt his number. *smiles*

have a great week!!

Related Posts with Thumbnails