Saturday, April 14, 2007

about being unlucky and lucky...

one man's misfortune is another man's fortune... that's what happen today.

misfortune SATU :: before leaving my house at 7am for my Akademi Fantasia class this morning, i realised that my maybank ATM card is missing from my wallet. hmmm suddenly i remembered that i didn't take it from the CDM (cash deposit machine) at Curve's Maybank when i made a deposit transaction the night before. mesti kad aku kena telan... takpa.. nanti aku pergi collect. harap harap ada la tu...

misfortune DUA :: 15 Km into my drive to Akademi Fantasia... alamak. mana handphone aku ni? aisyeh... tertinggal kat kitchen masa aku feed my pet, Buzz this morning. Felt realy lost whole morning today. dah lah adik adik AF5 aku pagi tadi mood kureeeng skit. aku kena up kan skit mood mereka.

misfortune TIGA :: lagi 5 Km nak sampai rumah, i suddenly realised that... holy s**t! where's one of my diamond on my ring??? i have this white gold ring with 2 round diamonds and a princess cut diamond. and this particular 35 pointers princess cut diamond is MISSING! jatuh! HILANG! tercabut! tapi kat mana??? dah cari satu kereta... tak jumpa, cari satu rumah, tak jumpa, kat akademi??? tak tau kat mana... tempat tu luas. sedih tak terkira. aku menangis sebab that small little thing has a sentimental value. one of the earliest happy memories. tak lah mahal sangat, tetapi sape yang jumpa, tau tau sajalah... bertuah lah dia.. one man's misfortune is another man's fortune. tapi kalau terjumpa ... tolong pulang balik ye?

balik ke misfortune Dua yang tak habis cerita lagi... sampai rumah dalam dok cari kalau kalau berlian tu jatuh kat rumah, baru teringat handphone yang aku tertinggal tadi... seperti biasa, pagi pagi begini... banyak sms kerja tapi ada satu sms berani mati yang sampai ke handphone aku lebih kurang 5 minit lepas aku tinggalkan handphone tu. dari adik aku yang nombor 4 (yusri/ayi) :: "Assalammualaikum berite terkejut untuk pagi-pagi. Ayi dah tunang. Ayi Suruh umi (ibu tiri kami) hantar tanda je. pergi perak dia cakap dah tunang. maaf langkah 3 bendol. along bila lagi??? hehe wassalam " aku pun duduk garu kepala. bagaimana hari anda???

No comments:

Related Posts with Thumbnails