Monday, April 09, 2007

about being busy ... part II

Auh! Fening fening fening! Pening kepala dibuatnya, asal aku busy je mesti ada hal yang tak betul, every single time I'm busy with long project surely mesti gaduh dengan SiPenang ...

Habis tu nak buat macam mana?

"Honestly you are really no help to me for the past few years" begitulah sms dari SiPenang... Pedas tak kenyataan tu? Memang salah aku terjun dalam bidang ini but for the 1st time in my whole 31 years of existence I am actually happy with my work- sure it doesn't pay much but at least I know I'm good at it and actually enjoying it.

Aku macam malas nak gaduh dah sebab ini bukan kali pertama. Dulu masa aku buat My Bollywood Summer the musical dengan Nurul pun macam tu. Masa Puteri Gunung Ledang the musical pun macam tu, Sekarang ni bila aku sibuk dengan Urmi aka tempest dan Akademi fantasia, problem sama timbul lagi... projek projek panjang sebegini selalunya memerlukan aku berada di Kuala Lumpur paling kurang 3 bulan. Jadi memang langsung tak dapat balik penang. Oleh kerana tak dapat balik SiPenang jadi marah. Memang sepanjang 10 tahun aku di penang aku lah yang jaga segala urusan duit, peribadi dan pelbagai SiPenang, Aku jadi bingung tak tau nak buat camna lagi dah.

Should I drop everything and balik penang ? And go back to 9to5 job yang lama?

Kebelakangan ini aku tak happy sangat dengan Tempest aka URMI sebab aku tak dapat cari good chemistry dengan my fellow actor but because I'm commicted to my work , aku redah je sessi rehearsal although berat hati nak pergi rehearsal tapi setiap kali habis rehearsal aku happy sebab aku puas hati bekerja. Pergi mampus la perasaan bengkek tu asal aku puas bekerja. SiPenang memang tau problem aku sebab aku tak ada rahsia dengan dia. Tapi patut ke dia cakap ...

"Maybe you should learn to do something else You are not happy and the money is lousy"

aku tak happy dengan 1 orang saja kat tempest tapi i am bloody proud to be part of it and... What did SiPenang means by something else? Aku dah tua la... susah nak start benda baru

Dalam aku dok menulis ni; masuk sms dari Penang :
"Sorry to hurt your feelings..."

Tapi memang salah aku sebab tinggalkan penang. the truth is, it's me who hurts dia punya fellings... Tapi bila aku tak busy, sudah semestinya Penang juga lah tempat aku. I love u DA.

No comments:

Related Posts with Thumbnails