Tuesday, May 08, 2007

about jumping over Mawi...

Sampai tahap ini, saya masih lagi tidak boleh agak siapa yang akan menang, masing masing ada tarikan, masing masing ada kekuatan dan juga kelemahan. Cuma satu concert saja lagi menjelang concert final. Tak kira siapa yang bakal menjadi juara, lelaki atau perempuan, persoalannya satu sahaja... Mampukah juara baru ini nanti berjaya mengatasi populariti Mawi? Kesian juara AF4 si Faizal yang tenggelam timbul kerana si Mawi yang masih lagi bertahta. Kita tunggu dan lihat saja nanti ada tak diantara adik adik baru kita ini yang mampu melompat setinggi atau melepasi Mawi.
.
Pagi ini adik2 yang tinggal 6 orang tu nampak lemah sedikit kerana kurang tidur dek acara malam semalam. Itu pun ada dua tiga yang merunggut. Selamat datang ke dunia seni dik. Saya ni pun tak cukup tidur sejak lima hari yang lepas sebab banyak kerja, cuma 2 hingga 4 jam sehari sahaja saya dapat tidur. Nanti dah keluar pandai pandai lah me
ncuri masa untuk rehat...
.
Sessi pagi tadi saya perkenalkan pada mereka vokal warmups tanpa guide dari CD yang biasa saya lakukan. Ini kerana bukan selalu kita dapat privilege untuk buat warmups dengan alatan yang lengkap. Jadi kena pandai buat cara lain. Kalau keluar malam nanti jangan lupa ikut sama tapi kalau tak, AFextra ada insyaallah.
.
Lupa pulak nak cerita, setibanya saya di luar Akademi nampak kakitangan produksi sedang sibuk dengan persediaan terakhir untuk menerima tetamu VVIP yang akan datang untuk membuat kezhutan kepada para pelajar. nak tahu siapa? tunggu malam nanti tetapi kepada yang selalu ke laman rasmi AF atau melanggan AFextra mesti sudah tahu :)

12 comments:

Lufias™ said...

wat it fasha? the vvip guest, ehhe. well yea, the students looked very kurang semangat in last diary...juara? anyone will do la...they're all talented..

Anonymous said...

hi chedd...sent my regards to the kids...tell them its their last hurdle before the finals so do their very best...they can do it...i think u boleh agak who am i hehehehe :p

Chedd eddie Yusoff said...

dear anonymous... agak agak saya, u duduk bukit antarabangsakan? last kita jumpa sabtu malam lepas u kata nak gi karaoke... betul tak?

Unknown said...

Dear abg chedd,

Saya mewakili unofficial Nosha FC ingin meminta jasa baik abg chedd utk mempromosikan SHAWAL pada minggu yg sgt kritikal baginya disini.

AFUNDI SHAWAL

SMS: AFUNDI SHAWAL ke 32999
Talian Tetap: 13733 tekan 15 (3 kali)
Talian Tetap: 13735 tekan 15 (5 kali)

SAYANG NONI... SAYANG SHAWAL JUGAKKK

ps - abg chedd... kalau boleh tolonglah kurangkan kenen2 shawal & fasha dlm akedemi tu. Bukan apa, utk menjaga sensitivity sesetengah pihak demi kebaikan Shawal. You have to realize sumbangan fans Noni bukan nya sedikit dlm mengundi Shawal. Ini juga adalah kerana jasa Shawal yg tak membenarkan Noni dilupakan begitu saja setelah terkeluar.

Thank you so much abg chedd

Chedd eddie Yusoff said...

arahan diterima... over and out. roger. hehehe

Suhaila MS said...

setuju ngan hezzach...

(^_^)v

Anonymous said...

hi chedd...
tumpang buat pengumuman lagi leh tak? haha...

PENGUMUMAN!!!

Sesiapa yg kehilangan poster Fasha Sandha (maybeline) sila tuntut barang anda di AF.
Sila berhubung dengan pihak Akademi. Shawal tidak memerlukan poster tersebut sebenarnya... ahaks..

Dan jika tidak ada org yg kehilangan poster tersebut. Bagi yg menjumpai kiroro yg hilang hari tu (refer to my comment yg dulu2 tu hehe..), ganjaran yg dijanjikan adalah poster fasha sandha.. Sila tuntut ganjaran anda di akademi ahaks...

sekian. Tq

hehe.. gurau2 je ye chedd.. ;)

Anonymous said...

oh ye chedd..
sorry lambat nak wish..
congrats bcoz PGLM won..
congrats...

about ieza tu..
just kirim salam kat dia..
dia dh kawen ker? dh lost track about her..
actually nak tanya psl adik dia tu hahaha...

Lufias™ said...

cool! hahaha...i miss watching mi mo ma segment. i know abg chedd do it regularly..but i just miss it watching on diari... :)

Unknown said...

luv ya abg chedd

Anonymous said...

hi abg cheed....
boleh mintak tolong sikit x???
kalau boleh suruhlah astro buat kejutan dari noni untuk shawal....
dari minggu ke5 kitorang tunggu kejutan ni..tapi sampai sekarang kejutan yang diharapkan tak jadi2...sedihla..huhu...kalau ada sesuatu yang melibatkan noni untuk shawal,mesti shawal lebih bersemangat nak perform kan???dah la minggu ni boleh dikatakan minggu yang paling getir untuk shawal...ABG CHEED TOLONG YE!!!

FULL HOUSE OF NOSHA@NONI&SHAWAL

Chedd eddie Yusoff said...

BAB BAWA NONI NI SUSAH LAH BABE SEBAB ASTRO DAH JANJI... "PERGI TAK KEMBALI"

Related Posts with Thumbnails