Monday, May 28, 2007

about My Name Is Remy dan Tiara

Kerana sibuk dengan keluarga yang berkunjung beberapa hari yang lepas ini, saya overlooked akan beberapa updates yang keluar di dada akhbar minggu lepas mengenai Muzikal terbaru Enfiniti, My Name Is Remy berikut adalah beberapa petikan dari naskah yang keluar diakhbar harian Malaysia. klik pada tajuk berita untuk membaca berita sepenuhnya :

P. Ramlee musical for Tiara

...“It fits in with Enfiniti’s audience and goal to create something for everybody, and everybody loves P. Ramlee.”

The musical will be written by actor Adlin Aman Ramlie, the scriptwriter for Puteri Gunung Ledang: The Musical, who intends to present a different side of the legendary artiste.

“A lot has been written about him already; we want to go deeper,” said Adlin. “In particular, we want to look at the women in his life and all the girls who had inspired him.”..

Teater Muzikal My Name Is Remy ‘tribute’ buat P Ramlee
Oleh Zul Husni Abdul Hamid

...My Name Is Remy tidak lagi memperkatakan mengenai hasil karya yang sudah terlalu kerap dimasyhurkan, sebaliknya ia cuba membawa khalayak untuk mendekati sisi berbeza dengan membongkar insan yang memberi inspirasi dalam hidupnya.

“Ia adalah proses yang menyukarkan kerana saya perlu mengimbangi antara aspek penceritaan tetapi pada masa sama mengangkat hasil terbaik karya Allahyarham. Ia memberikan cabaran paling besar dalam menghasilkan skrip My Name Is Remy...

Bintang: Tiara pentaskan kisah P Ramlee
Oleh Rudy Imran Shamsudin

...“Mengapa saya memilih P Ramlee? Alasan terbaik saya ialah dalam berkarya saya menilai P Ramlee sebagai simbol perpaduan terbaik. Tanyalah kepada pelbagai kaum atau keturunan di tanah air kita mengenai P Ramlee atau karyanya pasti mereka tahu. Malah anak kecil yang lahir selepas ketiadaan P Ramlee pun kenal siapa beliau,” katanya...

2 comments:

Empress said...

waaaa .... aku nak jugak! Eh! Let me know when they're audition k? Takde orang call I about auditions. Wah!!! Sad.

Natra said...

Hola buddy!! My name is REMY. will i be aprt of it? singgahlah...kalau sudi

Related Posts with Thumbnails