Sunday, May 20, 2007

about ...MILA!


MILA MILA MILA!!! YEAH

Finally, female champion for Akademi fantasia... Mila is the proof that TALENT still is the main factor... as Mawi is still on top, having MILA sebagai juara baru paling tidak dapat memberi nafas baru kepada Akademi Fantasia kerana kita tidak boleh menyamakan atau compare Mawi dengan Juara baru yang sememangnya bukan seorang lelaki paling tidak inilah musim tergempak and must i say what a night it has been. congrats MILA, Ebi, Aswad, Heliza dan Candy. and also the rest of my kids.

Congrats to my kids, i am so proud of all of you... jangan lepas ni sombong dengan abang chedd ok! lepas ni saya akan rindu untuk blog mengenai AF namun saya tetap akan updatekan perkembangan terbaru bintang bintang baru AF disini. Terima kasih kerana menjadi pembaca setia namum begitu, jenguk jenguklah saya disini kerana saya tetap akan bercerita macam macam dan yang pelik pelik disini. terima kasih dan singgahlah disini selalu kerana saya tidak akan tinggalkan anda ...

Mila juara wanita pertama Akademi Fantasia setelah 5 musim program realiti pencarian bakat nyanyian tersebut bertakhta di hati rakyat Malaysia. Mila telah berjaya memperolehi 32% undian SMS.

Berbekalkan lagu Persis Mutiara & Cinta Pura-Pura, Mila membawa pulang hadiah bernilai RM400,000 termasuklah sebuah kondominium D Savoy Condo Park tajaan A Farmosa Resort, sebuah kereta Toyota VIOS, wang tunai RM20,000 tajaan Hotlink, pakej percutian ke Gold Coast Australia, sijil simpanan premium tajaan BSN, dan sebuah trofi emas.

Sementara itu, Ebi yang berasal dari Kota Kinabalu, Sabah muncul sebagai Naib Juara dan membawa pulang hadiah bernilai RM97,000 serta sebuah trofi piuter. Ebi memperolehi 26% undian SMS.

Tempat Ketiga pula digondol oleh Aswad yang berasal dari Pulau Pinang dan membawa pulang hadiah bernilai RM13,000 serta sebuah trofi piuter. Aswad memperolehi 21% undian SMS.

Finalis lain yang turut berjaya ialah Heliza dari Kuala Terengganu memperolehi 11% undian SMS untuk Tempat Keempat dan Candy dari Tambunan memperolehi 9% undian SMS untuk Tempat Kelima.
dipetik dari laman web rasmi Akademi Fantasia 5
gambar asal dari SultanMuzaffar/ Astro

9 comments:

The Farhanah said...

oh god, sayer nak sgt ebi mnang, but, hey!! mila mmg best kan?? dun worry, nnt kitorg akan tetap jenguk2 blog ni =)


cheers~~

Anonymous said...

will miss abg chedd...will miss pemanasan vocal practice.....!!
MANY THANKS N GOOD LUCK ABG CHEDD...

Anonymous said...

bro chedd, sila verify isu nih. Anda dan astro memang ada hidden agenda kan?saje buat mcm2 gimik nak kasik mila menang.Editor diari asyik tayang muka mila tiap-tiap hari.Dalam extended banyak perkara menarik pasal heliza+aswad+ebi tak ditayangkan. Sengaja nak kecohkan isu tangan aswad sampai tunjuk kat konsert.Kenapa tak kuarkan isu mila lupa family dia masa bagi ucapan?Tindakan refleks aswad diumum jadi finalist dikecoh-kecohkan sangat.Dengki!

Chedd eddie Yusoff said...

dear annonymous, disini saya nak verify yang saya tiada kuasa apa apa sekali pun akan apa content yang disiarkan, dan kalau anda perhatikan Afxtra extended, penjelasan aswad cukup bagus sekali,dia mahu berdoa sebenarnya.bukan saya sengaja tetapi apa yang dilakukan supaya mereka tahu apa pandangan orang jadikan panduan tetapi sekiranya anda rasa itu sebabnya dia ditempat ke3 maafkan saya kerana saya tak bermaksud begitu, saya sayang semua macam adik kandung sendiri dan saya layan semua sama rata.sekali lagi saya nyatakan disini saya hanya menjalankan tugas diberi dan tiada kuasa dalam apa yang disiarkan dan tiada komplot.

Chedd eddie Yusoff said...

sambung... lupa pula nak cakap... saya sanggup buat sendiri banner afundi aswad (cuba cari dalam blog saya sebelum ini) kerana tiada versi aswad di internet yang saya dapat jadi saya buat sendiri sbagai tanda tiada pilih kasih saya kepada adik adik saya. terima kasih. jangan bimbang kerana aswad akan pergi jauh kerana terbukti ramai peminatnya. btw, aswade kirim salam kepada semua peminat peminat nya. line clear

Anonymous said...

rupa2nya Malaysia tunggu Mila...:D
congrats Mila!! good luck in your career!!

Anonymous said...

mila is the best among the worst..huhuh

Anonymous said...

suehana....if u have nothing nice to say its best u keep yr comments to yrself ok :)

chedd...gonna miss af..gonna miss yr vocal warming up classes..and gonna miss kerenah2 dak2 af tuh...

ape2 pun...MILA mmg best giler!...she deserved to win!

and in today's papers....wartawan2 semua impressed dgn mila...pandai menjawab soklan2 wartwan masa pc lepas konsert final mlm tu..

congrats MILA!
U GO GIRL!!

Anonymous said...

akhirnya...mila juara...
berbaloi rasanya berhabis duit...
hope mila akan lbh berjaya dlm industri seni hiburan tanah air...
good luck mila...rindu ar kat AF

Related Posts with Thumbnails