Sunday, May 06, 2007

about tonight's concert...

Terkezhut? even most of us pun tak tahu... segala spekulasi sudah terjawab... Musim 5 Akademi Fantasia bakal menjadi musim terakhir Abang Aznil bersama Akademi Akademi. tak tahu pula nanti bagaimana pula agaknya musim akan datang kerna Abang Aznil memang sinonim dengan AF. Apa apapun, good luck to you Abang Aznil.
.
Antara lain, malam tadi, persembahan Candy begitu asyik sekali dan memang saya bangga sekali dengan Candy berjaya membawakan lagu favorite saya Perhaps, Perhaps, Perhaps. Heliza juga membawa satu peningkatan yang begitu ketara dengan lagu Kesal, pada awalnya ketika dikelas saya agak takut melihat lagu ini dinyanyikan oleh Heliza tetapi kerja kerasnya terbukti membawa hasil. Mila pula memang sudah tak dapat dinafikan power walaupun ada terkucil sedikit di korus pertama but she redeemed herself with almost perfect delivery second half of the song, same goes with Shawal yang agak mengecewakan pada pembukaan lagu tetapi pick-up dengan bagus towards the end, walaupun ada masaalah tetapi lontaran suaranya mengcoverkan cacat yang ada. Bagi Ebi dan Aswad, they can do better although they did their best. Merka ada peningkatan yang ketara. Lagu lagu mereka memang kena dengan jiwa masing masing.
.
Dan lagu pembukaan dari Dafi amat memberangsangkan. lagu ini amat sesuai dengan jiwa Dafi walau bukan satu persembahan yang perfect tetapi mantap dari segi performance. this boy can go far... give him the right songs, the right image and concept, we'll have a superstar in a making. For me, tonight's concert was by far the best ever. Everyone was in their best form... sayang Dafi terkeluar but inilah adat resam pertandingan. One thing for sure, the kids have no worries at this point with Astro backing their path after this. Good luck with the real world.
.
Habis concert terperasan satu bas besar parked di carpark Dewan, rupa rupanya bas itu membawa pulang peminat peminat Aswad dari www.aswadfrenzy.com jauh dari Penang. Semangat betul mereka mereka ini! saya tengah tunggu gambar mereka untuk dipostkan disini... nantilah, dapat gambar tu nanti, saya updatekan.
.
ok sampai disini malam ini... kena tidur kerna esok pukul 10 ada sessi latihan URMI/Tempest di KLPac dan malamnya Anugerah ke5 Boh Cameronian Awards di Mandarin Oriental... harap harap PGLm menamg esok. doakan kami.
.
Kedudukan % Undian Selepas Konsert
1. Aswad 20%
2. Mila 16%
3. Ebi 15%
4. Heliza 14%
5. Candy 12%
6. Shawal 12%
7. Dafi 10%

2 comments:

Lufias™ said...

agree...i loved all their performances

:)

your classes were good and sumtimes funny..interesting hahah

kirim salam to them? bleh? heehe

cheers

Zainal Afnan said...

congrats!!!

Related Posts with Thumbnails